Wednesday, October 08, 2008

7 Oktober Datang Lagi

Semalam, hari lahirku yang ke-28.

7 Oktober kembali mengisi ruang hidup.
Dalam sangka-waktu yang penuh,
Seringkali terasa senggang oleh kadang-kadang yang menyelit di rasa.

Seputar sedikit luah rasa. :)

Alhamdulillah, 7 Oktober datang lagi. Semalam, hari terakhir cuti raya. Semalam, kami tiba di KL awal pagi. Subuh di Masjid Abu Bakar, Bangsar...terus mandi-manda dan siap-siap untuk ke pejabat. Semalam, mesyuarat pertama setelah bertukar ke Bahagian Implementasi Projek.

Semalam juga, setelah lebih seminggu seharian suntuk dengan anak-anak (kan cuti raya), saya merindui keletah mereka.

Semalam mereka mencium berkali-kali dan menunjukkan masing-masing handal menjadi anak yang baik dengan ucapan kasih-sayang untuk Ummi yang menyambut hari lahirnya.
(oh ya, Nufayl dan Nuha dalam peringkat 'bersaing'. Dan yang jelas cemburu, cik adik Nuha).

Semalam juga, ramai yang menghantar sms & emel ingatan dan ucapan Selamat Hari Lahir dengan doa yang saya ameenkan sentiasa.

Semalam, suami menghadiahkan doa.

Dia juga menunaikan salah satu impian saya (katanya, impian saya banyak sangat...tak boleh nak bagi semua ;) *wink*). Apadia?

:)
























Built-in Oven Fagor 6H-185X - telah menempati 'rumahnya' di sini.

Terima kasih Abang.

Senarai impian dan target :-

1. DSLR ---> impian nak belajar photog nampaknya belum tercapai. Tapi Kak Uda dah bagi kata-kata semangat dgn digicam biasa pun boleh dapatkan photo yang menarik kalau kena angle etc etc. Tengah study concept & basic of photog. ;)

2. Taman damai di Saakinatussakiinah --> dalam peringkat design dan cari baka untuk pokok/tanaman pilihan. Pokok ceri (baka drp rumah Pak Harun, Kuantan) dah selamat mengambil tempatnya semalam. Target nak tanam pokok Nyiur Mawar (yang renek tu). Tak sempat ambil drp Kelantan. Lain kalilah. Bunga-bunga tunggu dulu. Ingat nak setelkan rumput, kalau ada rezeki dalam jangkamasa terdekat ini.

3. Taman herba di sudut belakang --> yang ini dah mula, tinggal tengah tambah tanaman.

4. Partition antara dapur basah dan dapur kering --> konsep terbuka memang nampak luas. Tapi, saya lebih suka kawasan dapur basah terlindung drp pandangan tetamu. Yang ini belum ada plan lagi. Tunggulah masa yang sesuai.

5. Breadmaker --> teringin nak buat roti sendiri. Tangan tak kuat nak uli. Lagikan menulis pun crammed. Targetnya beli Cosway punya pun ok kot (brand Empress) sebab Oven dah dapat yang elok.

Apa lagi ek? Macam banyak lagi...tapi ini saja yang teringat buat kali ini.


---
Dan, terima kasih Allah...segala nikmat datangnya dariMU, atas khabar berita terbaru akan kenaikan gred dan pertukaran jawatan.

Semoga kami menjadi hambaMU yang bersyukur.

2 comments:

Hambali ® said...

hoho salam
selamat hari tua
wah ha ha

Hany FF said...

amboih suka nak dapat anak ek.

Takpa tua tua Yong,
Tua lagi Pak Long.

sedap tak pantun tu?

heh :P