Friday, January 23, 2009

Yang Turquoise...Yang Kedua :)

Pagi Jumaat ini, ada berita gembira. Tudung DIY kedua (selepas yang pertama, yang ungu) dah siap semalam. ;)

Saya ujipakai jarum kuning/emas, jarum kembar (twin needle) dan tapak rolled hem baru.

Semua best! Mesin jahit 2808 Singer saya tu, boleh saja pakai jarum kembar. Saya beli tiang benang yang baru. Memang ada lubang pun yang disediakan untuk benang kedua tu! Sabar sajalah HQ Singer nih.

Tapak rolled hem pulak bagus...tak payah gi jahit tepi. Tapi untuk jahit hujung tudung tak cantik sangatlah...sebab kecik jugak. Besar sikit daripada tapak gulung zigzag saja.

Apa pun, jahit hujung tepi tudung memang cantik bila guna jarum kembar. :)

Malu nak letak gambar sebenarnya. Ada sikit lagi saya perlu perbaiki. Kualiti jahitannya. :)
Ini projek saya masa kelas Tudung DIY Ahad lepas kat Impian Qaisara, dengan bimbingan cikgu-cikgu berkaliber...baru saya sudahkan finishingnya semalam. Kain dan Awning beli daripada Yela; Tudung - kain Jersey J1 ZH SS2 - warna greenish blue sebenarnya, Awning Blue Brocade with Silver Leaves (kat ZH SS2 pun ada).
Ups! Abaikan 'benda' kat dagu saya tu. Dah bertahun tak naik jerawat. Tup, tup 2 hari lepas jerawat timbul. Besar pulak tu. Sabar je la.

1 comment:

Anonymous said...

mantop!! lepas ni bleh jahit tudung jakarta pulak ..insyaAllah

-knoreza-