Sunday, March 09, 2008

Allahu Akbar!!! Sejarah Tercipta!

Alhamdulillah!!!
Allahu Akbar! Allahu Akbar!! Allahu Akbar!!!


Betapa Allah menurunkan nikmatNYA, membenarkan Islam makin beraja di negeri ini - Kelantan, Kedah & Selangor, insyaÁllah dengan gabungan PAS & PKR. Pilihan bijak, pilihan tepat - memilih untuk menjulang haq.

Dan betapa BN yang selama ini 2/3 nya jarang terlepas.
Dan hari ini, 2/3 pun mereka tak mampu. DIA yang tak benarkan. Betapa banyaknya hati yang disingkapNYA, untuk lebih mengerti kebenaran dan meletakkannya di tempat yang haq. Allahu Akbar!

InsyaÁllah Úlamak akan terus memerintah Kelantan & akan men'suci'kan Kedah serta bekerjasama untuk meneruskan pembangunan jiwa Selangor yang selama ini karat dengan Dacing. Alhamdulillah! Segala pujian hanya layak baginya.

Satu per satu keputusan disertai dengan pujian dan takbir kepadanYA.


Walau benar, saya sangat kecewa dengan beberapa keputusan. Paling saya kecewa apabila tokoh agama yang disegani yang popular dan disebut-sebut menang pada peringkat awalnya...akhirnya diumumkan 'kalah'...memang saya belum percaya...dan saya sangat berfikir apa helah mereka hingga Ustaz Haron Din jadi 'kalah'.

Memang, sepanjang saya di Perlis...di sana sangat 'sepi'. Angin perubahan...hanya pada anak-anak muda dan orang tua yang mengerti senario politik semasa. Yang lainnya, hanya ikut yang mana bagi RM100 bla bla bla. Orang kampung, hanya tahu hidup mereka dibantu...tidak dikacau. Mereka tiada tol/kenaikan tol. Petrol pun tak banyak pakai...naik motor saja. Harga barang naik? Harga makanan di Perlis tetap murah (berbanding KL etc lah!).

Saya tak nafikan gelombang itu ada. Terutama di kalangan orang muda. Di kalangan orang dewasa (a.k.a >50thn...mereka ada kesedaran)... Yang pasti, ia lebih hebat daripada 2004, dan agar matang daripada 1999. Sebab itu, saya sangat terkejut dengan keputusan di negeri kecintaan saya. Menang besar mereka...hampir 100%, tak terasa 'genuine' pada kami. Sangat pelik pada beberapa keputusan yang 'lewat' sangat diumumkan dan ada kejutan berbanding keputusan awal yang dikatakan.

Biarlah, apa pun...kita yang diajar oleh Guru menjadi hamba yang bersyukur...tetap perlu menyatakan kesyukuran. PRU-10, 1999 pun tidak sebegini keputusannya, memihak Pembangkang. Sayangnya, pakatan pembangkang tidak sekuat 1999. Semoga hari ini menjadi titik tolak, supaya pembangkang menjadi lebih bersedia dengan pakatan yang rapi. Saya kira DAP cukup kuat di Perak, Pulau Pinang. PAS & PKR di Kelantan, Kedah, Selangor tak lupa di Terengganu. Kubu kuat BN dah pecah di Johor, Negeri Sembilan, Melaka. Juga Parlimen KL yang hanya 1 dimenangi BN. Oh...untuk keputusan detail...sila-silalah layari site yang lebih afdhal yer! :)

Bagi saya, benar kata Prof. Agus...pengundi muda akan menentukan halatuju negara. Mereka ini intelektual, melihat isu dan tidak lagi to'to' kepada parti seperti generasi terdahulu. Bagi saya, tamparan paling besar BN ialah kalah di Parlimen KL, Parlimen Selangor (menang 4 kerusi sahaja), DUN Selangor kerana...mereka ini órang bandar' yang intelek & yang selalu dikaitkan dengan 'kerajaan'. Jika di bandar oun orang tolak BN...nampaknya...orang di negeri kecintaan saya...kenalah belajar 'cerdik-cerdik'kan diri...macam Kelantan & Kedah. Belum cakap Perak & Pulau Pinang yang saya kira memang buat dunia mereka 'terbalik'.

:)


Bila lagi kita nak bersatu?

Sekarang? Bila lagi nak hunjamkan kerajaan zalim BN?
Bila lagi nak julangkan Islam dan menyebarkan rahmat yang diturunkan 1428 tahun lalu ke seluruh umat Malaysia?

Sekaranglah masanya, kita kongsikan...dengan amanat yang diamanahkan oleh rakyat kepada Barisan Alternatif.


Suara Rakyat mula bergema!!!



p/s: Mata saya belum boleh lelap selagi tiada pengumuman rasmi tentang Selangor & Perak. Keputusan di SPR Online pun belum penuh. Tak nak mengakui? Kedah dah ada pengumuman di Harakahdaily.

No comments: