Tuesday, June 22, 2004

Usah Berhenti Berharap... :)

Hidup kita ini ada amanah daripada Allah. Selagi ada nafas...kita harus berusaha, berjuang mendapatkan yang lebih baik dalam hidup ini. Semua ni'mat itu milik Allah jua.
Jika kita percaya sungguh-sungguh akan itu, pasti kita tidak mudah putus asa...jauh sekali berputus harap padaNYA.
Ironi sungguh konsep kepercayaan kita ini dengan lagu yang terdengar-dengar di telingaku ini. Soundtack Sephia-siri Samarinda yang baru. Yang kufahami, Berhenti Berharap yang dimaksudkan lagu ini, ialah pada insan...bukan Tuhan. :)
Mengertilah!

Berhenti Berharap (SO7)

aku tak percaya lagi
atas apa yang kau beri
aku terhempas di sini
tersudut menunggu mati

aku tak percaya lagi
akan guna matahari
yang dulu mampu terangi
sudut gelap hati ini

aku berhenti berharap
dan menunggu datang gelap
sampai nanti suatu saat
tak ada cinta kudapat

mengapa ada derita
bila bahagia tercipta
mengapa ada sang hitam
bila putih menyenangkan

aku pulang...
tanpa dendam
kuterima.. kekalahanku

aku pulang...
tanpa dendam
kusalurkan.. kemenanganku

kau ajarkan aku bahagia
kau ajarkan aku derita
kau tunjukkan aku bahagia
kau tunjukkan aku derita
kau berikan aku bahagia
kau berikan aku derita

Pencipta : Eross Chandra


~~~
"Harap padaMU tak bisa putus...selagi ada nafas."
Hany FF
22 Jun 2004 M
4 Jamadil Akhir 1425 H

No comments: