Tuesday, June 29, 2004

Menanti kepastian...

Salam 'alaikum warah matullah...

Minggu ini, genap sudah usia kandunganku 7 bulan.
Ingin sekali kucatatkan...agar tarikh dan masanya tak mati diluput masa, agar kenangan ini akan bersemadi abadi.

Alhamdulillah...kerisauan yang menjentik hati minggu lepas dapat kuharungi tanpa keraguan...lantas, menafikan kerisauan itu.
Tiga hari di bawah langit Kota Kinabalu (bukan setakat dua hari seperti yang kucadang pada awalnya), pulang ke kediaman di kota KL. Berehat semalam...pagi bertugas di pejabat, kemudian berkemas untuk ke Port Dickson pula menikmati udara nyamannya di sana(bermakna aku tak sempat sampai seharian di KL). Hidup penuh dengan jadual yang padat.
Alhamdulillah...aku tak sampai kepenatan yang amat. Alhamdulillah...setiap langkah mampu kususun sendiri. Alhamdulillah...cergasnya aku ke sana ke sini tanpa rasa letih. Tanpa sakit kepala, atau sakit kaki, atau sakit perut, atau sakit belakang. Lega betul rasanya!
Kerisauan itu tidak menjadi kenyataan.

**Kenangan kat Sabah : hiks, shopping memang langsung rasa tak penat...walaupun bejalan & berdiri berjam2. Dengan Akmar (junior MMU Melaka) pulak tu...best tul. Sampai Pasar Filiphina nak tutup dah...baru kami berdua balik ke hotel. Alhamdulillah, Akmar ada geng kat KK...Hernie, leh dia bawak jalan2 kat KK. Aku & Akmar gih merayau malam-malam dengan Hernie (of course Hernie yg bawak :P) ke Tanjung Aru, Likas, Tanjung Lipat & UMS! Believe me...UMS is really beautiful! Sayangnya, tak dapat nak abadikan dalam gambar...sebab malam pekat sangat...dan lampu jalan tak cukup cerah untuk kamera kami merakamkan suasana & pemandangan kat UMS tu. Caya lah Akmar! Walaupun lepas nih kita akan 'berpisah'...tapi hopefully musafirnya kita ke KK nih dapat mengukuhkan ukhuwah antara kita ;).

Esok malam, aku akan bertolak ke Kelantan untuk pulang ke kampung halaman suamiku. Ada sedikit kenduri doa selamat. Aku berdoa amat, agar kesihatan dan kecergasanku diperpanjang...agar semua urusan dapat berjalan lancar tanpa halangan.

Cuma hari ini, letihku menjadi. Dari pagi ke site untuk inspection renewal contract untuk Kontraktor JKH. Jam 1.50 petg tiba di pejabat tadi, aku sungguh-sungguh kepenatan. Kepala bagai pusing, mata bagai pinar sahaja (bagaimana entah wajahku, entah cukup menjelaskan 'rasa' itu). Mungkin cuaca di kota ini yang menjelmakan lesu itu sepantas mungkin.

Semalam, seorang tetamu datang ke rumahku. Sedihnya kalau lepas nih 'dia' tu tak leh mai umah selalu dah. ;)

Apa pun, kepada semua sahabat...kudoakan yang terbaik untuk kalian fiddunya wal akhirah.
Ingatlah, matlamat hidup kita sebagai Khalifatullah & 'Ibadullah. Dalam mencapai matlamat peribadi, jangan sekali-lagi dipinggirkan visi & misi ini. Kebahagiaan terletak kepada redha Allah, ibu bapa & ketenangan naluri, jauh sekali harta yang menakluki semesta.
Hanya kebaikan kudoakan...
agar hidup ini diberkati...setiap detik dan waktu, tidak tersia dengan alpa kita kepadaNYA.


~~~
Hany FF

11 Jamadil Awwal 1425 H
29 Jun 2004 M

No comments: