Wednesday, December 02, 2009

Raikan Gerak Hati Anda... Landaskan Dengan Syarak,..

Bismillahi Walhamdulillah... Puji dan Syukur pada Allah. Selawat dan Salam pada Rasulullah.

Meraikan prinsip demokrasi. Selagimana tidak melanggar syarak. Lanjutan daripada perhimpunan 100.00000000000000 orang menentang kepimpinan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat tempoh hari, maka, kali ini, dikehadapankan pula jemputan untuk ke perhimpunan yang seakan-akan sama, cuma motifnya lain, kali ini bagi memperlihatkan sokongan pula pada Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

Sebagai penyokong tegar, tetapi tidak mendewakan sesiapa, dan juga tidak bebal, kami percaya bahawa, jika pemimpin sudah tidak disukai akibat segala macam keburukannya, maka, gerakan hati kita terhadap beliau itu adalah tanda-awal awal. Diikuti dengan gerakan fizikal rakyat secara kolektif yang akan mencerminkannya penolakan ini. Jadi, marilah kita sama-sama berlapang dada melihat pula respon perhimpunan ini berbanding perhimpunan yang lepas. Dengan penuh rasa rendah diri.

Dan jadikanlah ini perhimpunan yang aman, bukannya untuk mencetuskan persengketaan.

Jika betul 'kemungkaran' orang tua berjubah ini lakukan, pasti Allah akan membalasnya. Saya sendiri tidak mahu mendepani hukum Allah. Kerana sebab di sebalik tindakannya bukanlah 'sampah' di bawah karpet kuning mahupun merah.

Tepuklah dada dengan iman tuan-puan, benci manakah kita dengan orang tua ini. Menyampah sejauh manakah kita dengan tok yang seorang ini. Sekejam manakah kita dengan diri lemah ini di hujung usia beliau? Dan sempatkah kita jenguk beliau pada hari terakhir nafas beliau, sekiranya apa yang beliau katakan selama ini adalah benar dan ikhlas lillahita'ala.

Dan adil-adilkanlah rasa hati kita itu dengan iman dan ihsan. Kemudian, putuskanlah, hadir atau tidak, atau sokong atau tidak. Itu hak tuan-puan. Tiada siapa berhak halang. Wallahua'lam.

Ameen.




Wallahua'alam.

Abu Nufayl

No comments: