Saturday, January 16, 2010

Apa Seterusnya?

Assalamualaikum Warahmatullah..

Berebut kalimah Allah. Maksiat berlaku juga dengan hebatnya. Kemudian disusuli balingan-balingan ke rumah ibadah. Juga disusuli lawatan-lawatan ke rumah ibadah. Kemudian disusuli lagi dengan pewartaan puluhan perkataan yang menjadi hak ekslusif umat Islam. Kemudian disusuli lagi dan lagi dengan kenyataan dan komen yang terlalu menyokong agama bukan Islam pula, seolah agama-agama itu diredhai Allah.

Tindakan di atas ada yang betul dan berhikmah. Dan ada yang melampau.

Selepas itu, tahan dan dakwa budak-budak kerana komen dalam facebook? Berapa peratus penjenayah maklumkan mereka akan lakukan jenayah dalam facebook? Come no beb, jangan bebal sangat, carilah penjenayah sebenar.. selalu sangat buat lawak Presiden Seniman. Rasa macam tak nak halalkan duit cukai yang dibayar untuk gaji penguatkuasa undang-undang yang sebegini.

Kemudian dan kemudian? Apa yang kita mahu? Agama Islam tidak boleh dan tidak hendak dianuti oleh penganut agama lain? itu yang kita mahu?

Saya tidak kira siapa. Tetapi berpada-padalah. Kerana syurga itu dikurniakan kepada penganut agama yang mentauhidkan Allah SWT tanpa ragu tidak kiralah dari zaman Nabi Adam hinggalah ke hari terakhir bumi melihat matahari naik di sebelah timur.. Dan penganut-penganut agama tauhid ini pula tidak terlepas daripada neraka sekiranya berlebih-lebihan dalam sesuatu perkara yang dibuat..

No comments: