Sunday, July 20, 2008

Mari Mengenal Spesis Bodoh Dan Bebal

Salam,

Dan saya tidak akan mohon maaf dari sesiapa pun yang terkena batang hidungnya kali ini.
Jika ada yang tergolong dari spesis ini, memang sah! Memang sah kena pi tabika balik!

1. Mengisytiharkan Malaysia negara demokrasi, berpelembagaan. Tetapi keluar perintah mahkamah untuk menangkap 'seorang' warga negara Malaysia yang bukannya penjenayah jika beliau hadir ke parlimen. KOMEN : Jahil Perlembagaan!

1. Mengarahkan dan menyokong sekatan jalan raya. Gelaran tambahan : bacul, dayus serta mabuk dan gila kuasa. Laporan inteligen konon. Inteligen ka vitagen? Makan gaji buta ka?Kenapa? tanyalah budak tadika, mereka pun boleh jawab! KOMEN : Naikkan harga minyak. Kemudian buat roadblock. Goblok!

2. Meluluskan, membeli dan mengguna dengan rela kenderaan mewah bukan buatan tempatan belum pun sampai setengah tahun mendapat kuasa. Inilah contoh munafik perjuangan negara bangsa. KOMEN : Pengkhianat undi rakyat dan industri automobil kesayangan negara.

3. Meminta, memaksa, menasihatkan penyerahan DNA buat kesekian kalinya, walaupun DNA sedia ada sudah enam kali diambil atas kesalahan sama masih boleh digunakan hingga ke zaman anak cucu cicit. Alasan yang diberikan, kerana sudah tidak boleh dijadikan perbandingan DNA dulu dan sekarang. keh keh keh. KOMEN : Mutation kot!

4. Anda adalah Menteri Dalam Negeri, dan mengesyorkan suspek memenuhi keperluan polis sedangkan kes masih dalam siasatan. KOMEN : Buta!

5. Anda sudah nazak, tetapi menyatakan kepada semua orang, saya akan serahkan nyawa saya 2 tahun lagi. keh keh keh. KOMEN : Tak sedar diri

6. Akuan bersumpah dibuat. Dan suspek hanya dipanggil diambil keterangan sekali. Kemudian terus pembuat akuan bersumpah didakwa atas tuduhan memfitnah. KOMEN : Lantak korang lah! Munkar nakir tunggu. Sapa betul, betullah!

7. Lepas tu, satu lagi akuan bersumpah juga dibuat. Ambil keterangan sekali. Saksi dua tiga ekor. Pastu senyap jaaaa! Menteri Dalam Negeri kata, saya tak rasa dia buat!. Dannn..... Kenapa tak ambil DNA juga? Bukan ke ada isu 18SX jugak ke? KOMEN :Aku mohon perlindungan Allah dari syaitan yang direjam! dan konco-konconya.

8. Anda janji dengan orang jumpa pukul 2.00. Pukul 1.00 dia tak sampai, tangkap dia sebab AKU TAU DIA TAK AKAN DATANG PUNYA. Kata inteligen. Team sama yang kasi nasihat buat roadblok tu kot. Tak cukup gaji tu kot. KOMEN : Salah satu ciri munafik adalah, bila berjanji maka dikhianatinya akan janji itu! Satu lagi, memang lawak si bodoh!

dan.. 9.. Anda ada peruntukan. Ada team inteligen lagi. Boleh ramal dan menujum. Dan pejabat anda menjadi tempat orang cari perlindungan. i.e Balai Polis dsbgnya. Tapi lif pun tak diselenggara. KOMEN : Mana pergi duit tu???

Saya ganggu siasatan? Tanya sapa ajar saya! hehe.. inteligen. inteligen! Dalam banyak-banyak si bodoh, yang paling pandai pastilah inteligen Malaysia.. keh keh keh...

Dah la tu. Ada orang dah hantuk kepala! ..

Ada orang tanya, kita nak sokong sapa dalam kes zaman fitnah ni. Jawabnya, betul atau salah, hanya Allah yang Maha Mengetahui. Kita tidak sokong keperibadian secara taksub. Tapi kebenaran biasanya senang diagak jika hati kita bersih dan masih ada sinarnya.
Paling penting, usah terlibat sekali dengan golongan pemfitnah. Salah satu mesti betul, dan salah satunya mesti bohong. Serahkan pada Allah. Dan jikapun mana-mana pihak bersalah, pintu taubat sentiasa dibuka! Tak payahlah cakap banyak. Lebih baik bertaubat dari jadi defensive dan tambah dosa!

Itu ajalah. Salam hormat. Jangan berbalah. Yahudi dok tengok! Lebih baik bermubahalah. ehh! ... bermuzakarah?! hurmmm.. ermm..

Tahalluf? Nanti dulu! Nanti tinggal tok imam sorang kat belakang... :)

1 comment:

Hambali ® said...

woho
cayolah jenal