Wednesday, May 14, 2008

PART 1 : MAKAN UBI!

Nampaknya saya sudah berbulan menyahut seruan ini. Makan ubi kayu dan ubi kentang sebagai makanan ruji. Ganti nasi. Sebab apa? Beraskan mahal. Kurang bekalan. Elak harga makin mahal atas permintaan yang meningkat.

Hari ini pun sahut seruan itu lagi.

Hanya makan ubi. Ups...saya tak rebus ubi dan makan dengan kelapa + garam.

Saya makan roti kentang.

Orang kampung saya di Skyfield kata "Potato Bread"

p/s: Aida, back to our discussion yesterday...I think its ok ur niece/nephew to have cereals. Orang Melayu dah kena tukar makanan rujilah! :)

PART 2 : FOCUS! FOCUS!

Semalam, hari belajar-belajar (terima kasih orang-yang-menjemput & yang-menganjurkan), sambil get-to-gather-gather dengan kawan-kawan lama. Program Save Your Future II - General Module. Ada Yati, Aida, Ika & of course Kak Aza yang ditemani Abu Ikmal yang sporting! Tempah satu meja khas dan sambil mendengar, sempat juga kami bercerita. Maklumlah jarang-jarang boleh berjumpa! Juga Abu Amiir, Siti, Ayu, Kak Saf yang menetap di meja lain...sempat hai hai bai bai.

Belajar, belajar jugak. Kena pastikan ilmu itu diaplikasi...baru berkat. Nak lagi berkat? Ajarlah at least 3 orang. :) Bagus pengisiannya. Rasa makin dekat dengan mati bila sampai slot Wasiat tu. Err...Abang, bila nak declare harta sepencarian ni. Consultant kata semalam, kena declare masa tengah sayang-sayang lagi ni. Kalau ditunggu-tunggu takut masa yang menunggu kita.

Dan, sahabat-sahabat yang menghadiri sesi Financial Planning semalam. Walaupun General Course...ambillah tindakan untuk kebaikan masa hadapan bukan saja kita tapi juga anak-anak kita.

Kerana apa?

..."Wal 'asr! Demi masa!"

No comments: