Friday, February 20, 2009

Tudung DIY Updates

Jumaat lepas, 4 helai tudung daripada kain Nagoya siap dibuat. 3 daripadanya dah pakai ke ofis pun...heh! Senang betul. Beli kain, jahit sendiri dan pakai! Ni yang best buat sendiri tudung ni!

Tapi, kain jersey Nagoya ni tak dapat selabuh kain J1 la. Dia even kurang strectched daripada kain J1. Tapi keras sikit...so, ada sesetengah orang suka kain Nagoya. Kain Nagoya ni unik sebab kelembutannya ikut warna. Warna milo cair yang paling lembut...even off-whitenya keras sket daripada milo cair.

Ada orang tu kirim kain PT mintak kiter jahitkan. Sabo ek. Lom start jahit lagi kain awak.
Harap-harap minggu ni dapat langsaikan tudung tu. First time nak jahit kain jersey PT ni!

Esok ada gathering geng Tudung DIY. Me, my collaegues, Hajar & my SIL, Suzy pegi. Farrah dapat jadi student kan? Tahniah! Esok, is a shopping day plus template copying day!

My target to copy template tudung jakarta and tudung butang.

Then, nak beli awnings yang dikirim/dipesan oleh kawan-kawan yg nak menempah kat ofis ni...sambil jamu mata dengan jersey yang Yela bawa balik daripada Indon. Seram jugak dia kata tak berapa cukup utk beli banyak2. Of course ingatnya nak beli banyak-banyak...tapi takpalah. Kalau tak dapat banyak, sikit pun tak apa. Sebab Kak Ana (officemate) dah janji nak bawa kami (saya dan Hajar, officemate) ke ZH next week time lunch hour...sbb dia nak pilih jersey yang nak dipadankan dengan bajunya. Nak mintak saya jahitkan tudungnya.

Apa pun...samada esok atau next week...dapatlah saya kain yang nak tu. Hujung minggu depannya would be a heavy weekend to me!

Minggu ni...kena siapkan tudung orang yang beli kain mahal (PT) and orang yang nak kain keras tu la nampaknya. :P



---

Ok...hari ni, kita jamu mata gambar saya dan tudung DIY saya ya. Tak semuanya saya ambil gambar selepas pakai. Tapi, ni mana yang ada la ya. Tudung putih tu, yang saya pakai hari ni...saya padankan dengan abaya hitam saya.

Semuanya yang kain J1, kecuali
- J2, Shocking Pink dan
- Jersey Nagoya, Offwhite (awning Sakura putih) & Milo Cair (awning denim).



*Sorry, gambar pakai tudung awning denim tu...gambar tgh lunch. Perpisahan dgn seorang staff yang akan bersara minggu depan...so, tengah ngunyah tu. Tudung pun tgh senget..heh!

;)

3 comments:

Farra Da Smiley said...

nak siapkan lg 2 tudung jek..lepas tu OFF terus..penat sgt..jahit lg lama dr baking / close clients..rasanya masa yg ada nak lebih fokus unit trust ;)

nurminah said...

wahh dah buat bisnes hany..saya punya tudung terbengkalai sampai kelas yang kat Bangi tu la..dalam tak siap tu sempat jugak pakai kat ofis jadi innner..heh..nnt nak tempat kat hany jela ek..

Anonymous said...

ok nampak labuh... tapi bonjolan nasi lemak tu, tetap nampak..cara nak elakkan nampak bonjolan tu..buat sclop cket..