Tuesday, April 05, 2005

Amaaliina, Rajaa'eina

Salamullahi 'alaikum warah matullahi wa barakaatuh

Lamanya rasa tidak bersua di medan weblog ini.
Kali terakhir saya menulis di sini ialah pada Jumaat 25 Mac. Selepas itu, tekanan tugas dan kesihatan yang bertunda-tunda menyebabkan saya terpaksa menepikan weblog ini sementara waktu. Sungguh tak upaya!

Tapi, seronok juga minggu lepas dapat melatih suami menggunakan blogger. Siap upload gambar tu! Pandai suami saya! ;)

(1) Minggu ini tiada apa yang menarik.
kerja. kerJA. keRJA. kERJA. KERJA!!!!!


Hanya blog ini saja pengubat tekanan jiwaku di pejabat. Sempat kerling-kerling pun jadilah. Selalunya, blog inilah medan kumelepaskan resah di dada tika waktu rehat menjelma. Namun, hari ini waktu rehat pun tak sempat kukecapi. Jam sudah 2.45 petang, tapi aku belum bangun daripada kerusi sejak pagi tadi.

:(

Semalam, pukul 6.00 baru aku beranjak daripada kerusi pejabat ini (itu pun kira awal). Sampai di stesen Kerinchi, suami sudah sedia menunggu. Aku terlupa, kami berjanji untuk ke Pasar Malam Kerinchi. Sepatutnya aku perlu bertolak awal utk ke Pasar Malam bagi mengelakkan ambil Nufayl drp penjaganya terlalu lambat!

Nasib baik kami hanya mengambil masa sebentar saja utk membeli sekadar keperluan dapur. Abang sibuk mencari kepala ikan tenggiri. Nak buat asam pedas katanya.

Jam 7.00 pm...sampai di rumah. Balik saja di rumah, aku melayan si Nufayl yang asyik nak melekat (baca:menyusu) saja dgn Umminya. Jam 7.50 pm, ada orang tu kata "Siap!"
Apa yg siap abang?
Rupanya, cik abangku dah siap masak asam pedasnya kegemarannya!
Adehh...bahagianya rasa! ;)

Lama jugak tak makan abang masak!
Waktu awal-awal kahwin dulu, rajin jugak dia masak. Maklumlah, itu antara minatnya.
Lepas itu, dia kata isteri dia dah manjakan dia...so, dia buat-buat tak reti masak la.
Tak sangka semalam dia melepaskan kepingin nak memasak balik.

Nak tau apa aku kata?
"Abang, esok buat la kuzi pulak. Ayam ada tu! Lama tak makan kuzi abang buat!"

>:) <--nampak tanduk?
heheheh...kalau tiap2 hari camni, leh aku choti masak utk minggu nih ...ekekek
Letih wooo nak mengabihkan minggu yg ditunggu-tunggu ini dengan jayanya nih!!!

(2) ChoTi-ChOtI MaLaYSiAaa
Ada satu yang memotivasikanku untuk melengkapkan kitaran minggu ini dengan jayanya.
;)
Apadia?
Kami merancang untuk bercuti hujung minggu ini!
Ke mana? Adalah!

Tapi, nak jugak tumpang tanya...
Ada cadangan aktiviti/program/tempat menarik/MAKANAN di Cameron Highlands?
eheheheh...
Kalau ada (terutamanya MAKANAN)...habaq habaq mai la no! ;)

Cameron Highlandssssssssssssss...amaaliina, rajaa'eina :D
here I come!!!!!

p/s: Errr...baru hari Selasa ekk... lambatnyer nak Jumaat! :

(3) Siti is the best
;)


Gambar ini di'cilok'/'culik' drp blog Dillafahim. Credit to Kak Dilla.

Refer to these sites utk cerita-cerita tentang kegemilangan Siti dalam konsert tu:
Dillafahim's Blog
Dillafahim's Fotopages
Azzarigg's Fotopages
Rini's Blog
Hanis's Fotopages

Dialog seorang isteri solehah kepada suami soleh pada petang Khamis malam Jumaat, 31 Mac yang lalu.

"Abang, malam ni malam jumaat kan? Jom kita buat semayang hajat!"
Agaknya, nada suara si isteri nampak pelik sket, so si suami pun tanya balik,
"Nak buat apa?"

hehehe...si isteri >:) dengan tanduk yang dah keluar pun kata,
"esok Siti pun konsert kat Royal Albert Hall, London...jom la doa kat dia!"

Suami dah geleng kepala, mengucap tak henti.

*Saya tak mengaku yg saya isteri solehah. oleh itu, adegan tersebut tidak ada kena mengena dgn saya mahupun suami saya walau saya dimasukkan dalam golongan yg berdoa utk siti.
Nak tau doa apa?
"Ya Allah Ya Tuhanku, bagilah dia insaf...dan rahmatilah dia, masukkanlah dia dalam syorga" :D
Bolehkan? kekek (mati kena marah dgn suamiku nanti...ahahah)

p/s: Aku mula berdoa utk artis kesayangan ketika umurku 4 tahun. waktu tu aku minat sangat dgn Dato' Shake. Abah aku kata, xleh jadi penyanyi...nanti banyak buat maksiat...masuk neraka.
So, aku tanya abah saya..."abah, jadi penyanyi tu mesti masuk neraka ke?"
Dia kata, "kalau dia insaf dan bertaubat...dia masuk syurga la"
Aku termenung dan menjawab, "O0o0o...tapi Yang suka Dato' Shake...Yang sayang dia. Kesian dia kalau dia masuk neraka"
Abah senyum, dia kata "Kalau macam tu, Yang doa la bagi dia masuk syurga"...

kekekekek...klakar pulak ingat2..cara Abah aku handle aku yg naif dan suka berfikir. Tika itu arwah Abah masih sihat. Maksudnya umur aku dlm 4 tahun. Sbb waktu aku umur 5 tahun, abah terlantar di hospital selama setahun dan kembali ke rahmatullah tika aku 6 tahun.

;)

-Entry ini hanya berunsur gurauan. Komen secara serius akan dipost jika ada permintaan drp pembaca ttg doa & artis dll- :P


~~~
Hany FF

No comments: