Friday, March 04, 2005

Doa Untuk Muslimiin

Salam 'alaikum warah matullahi wabarakatuh...
Hari ini Jumaat yang mulia. Jumaat yang suci...penghulu segala hari.
Awal-awal pagi, saya dapat offline msg drp adik ipar, Abe Cik. Dia bagi url site yang siarkan doa Imam Masjidul Haram, Sheikh Mohamad Al-Mohaisany yang dibaca semasa Ramadhan 1422 H dan beliau ditahan sejurus selepas membaca doa tersebut.

Subhanallah! Peliharalah!!!
Jangan lupa kunjungi url di bawah. Dengarkan, dan sucikanlah hati. Inilah masa untuk koreksi diri, andai hati masih putih dan lembut...ia akan mudah tersentuh dengan doa yang dibaca itu. Ini masa untuk muhasabah, cukupkah usaha kita untuk menjadi tangan yang membantu saudara kita yang sedang diuji olehNYA di penjuru lain dalam dunia ini. Ataukah doa pun jadi amat sukar untuk kita panjatkan padaNYA untuk mereka?

Beruntunglah, jika hati anda lembut. Tanda titik-titik hitam belum menguasai dan menodai kesucian hati itu. Namun, andai sebaliknya...berusahalah. Basahkan bibir dengan zikrulllah, basahkan hati yang zikrullah. Andai pun mata tak mampu dibasahkan dengan hati yang mengesali kekejaman kafiruun, basahkan hatimu yang tunduk dengan ukhuwah persaudaraan muslimuun.

Berusahalah. Basahkan lidah dan hatimu. KalamNYA ada 6,236 ayat, dalam 114 surah. Terokailah. Hiasi dalam sujud dan ruku'mu. Semoga mendapat keredhaanNYA.
Ameen.

Doa Imam Masjidul Haram, Sheikh Mohamad Al-Mohaisany yang menyebabkan penahanan beliau - Ramadhan 1422 H

Jalan-jalan di alam maya, menemukan saya dengan hadith-hadith ini. Untuk kekuatan semangat kita, ummat Islam...siramilah hatimu dengan hadith-hadith ini.
:)

Kekuasaan Islam di Timur dan Barat
Daripada Thauban daripada Nabi s.a.w bersabda: " Sesungguhnya Allah telah melipatkan bumi bagiku (menghimpunkan dan mengumpulkannya) lalu akau dapat melihat timur dan baratnya. Sesungguhnya kekuasaan umatku akan sampai ke semua tempat bumi yang dilipatkan bagiku.." (Riwayat Muslim)

Kemenangan Muslimin terhadap Yahudi
Daripada Abu Hurairah, bahawa Nabi s.a.w bersabda: "Tidak berlaku kiamat sehingga muslimin memerangi Yahudi. Mereka dibunuh oleh muslimin sehingga orang yahudi bersembunyi di sebalik batu dan pokok. Batu dan pokok itu berkata: Wahai muslim, wahai hamba Allah, Ini dia yahudi berada dibelakangku. Kemarilah dan bunuhlah dia. Melainkan pokok gharqad. Sesungguhnya ia adalah daripada pokok Yahudi" (Riwayat Muslim)

Kembalinya khalifah di atas manhaj Nubuwwah
Daripada Huzaifah, bahawa Nabi s.a.w bersabda: Berlakunya zaman kenabian di kalangan kamu sebagaimana yang dikehendaki oleh Allah untuk belaku. Kemudian Allah mengangkatkannya (menghilangkannya) ketika mana dia mengkehendaki. Kemudian berlaku pula khilafah di atas manhaj kenabian. Maka berlangsunglah ia sebagaimana yang dikehendaki oleh Allah untuk berlaku. Kemudian Allah mengangkat ketika mana Dia mengkehendakinya. Kemudian berlakunya pula pemerintahan raja yang 'menggigit' (zalim). Maka berlakula ia sepertimana yang dikehendaki oleh Allah. Kemudian Allah megangkatkannya. Kemudian berlaku pula pemerintahan raja 'paksaan' (kuku besi). Maka berlakulah ia sepertimana yang dikehendaki oleh Allah. Kemudian Allah mengangkatkannya ketika mana dia mengkehendaki. Kemudian berlaku pula khilafah di atas manhaj kenabian.

Wallua'lam bissowaab

rujukan : Hari Esok Untuk Islam II



tazkirah hari ini
Menjadi Dai'e...susah sangat ke?



~~~
"Life is too short to leave kind words unsaid"
Hany FF
23 Muharam 1426 H
4 Mac 2005 M

No comments: