Friday, July 31, 2009

KK here we come!

Hampir 5 tahun berlalu, akhirnya seawal akhir hari ini (11.55pm) saya akan menjejakkan kaki ke KK lagi.

Tahun 2004, ketika saya mengandungkan Nufayl yang ketika itu 6 bulan dalam kandungan, saya pertama kali ke Sabah (KK) atas urusan kerja. Bertemankan junior Universiti yang memegang post yang sama dengan saya tapi di region lain.

Hari ini, kandungan saya hanya seminggu kurang drp 24 minggu (genap 6 bulan) dan saya akan ke Sabah lagi. Kali ini dengan suami dan 2 permata hati. Tentang percutian, semuanya diuruskan oleh Abu Nufayl, daripada hotel kepada pengangkutan, aturcara dsb. Bersungguh-sungguhnya dia. Harapnya percutian yang bermula dengan tujuan dan maksud yang sangat suci daripada suami saya ini tidak memudaratkan kami.

O&G telah pun saya maklumkan tentang percutian ini. Dia menggalakkan dan surat pelepasan untuk air travel telah pun saya perolehi. Harap-harap perjalanan ke Pulau tidak dilanda ombak dan bot tidak menghentak-hentak seperti sewaktu kunjungan saya ke Pulau Perhentian dulu.

Ikut perancangan, flight kami malam ini jam 9.00 malam dari LCCT ke KK. Flight balik saya dan anak-anak pada 4 Ogos, jam 3.30 petang ke KLIA. Abu Nufayl hanya akan pulang pada 6 Ogos.
Jadi 4-6 Ogos, saya dan anak-anak akan berkampung di rumah Dik Id pula menantikan Abu Nufayl pulang.


"Ya Allah, selamat dan sejahterakanlah kami sekeluarga, sahabat handai, rakan taulan dan mereka yang dekat dengan kami. Jauhkanlah kami daripada mara bahaya dan wabak penyakit. Peliharalah kami Ya Allah. "

3 comments:

Sofira said...

salam.

semoga keselamatan dan kesihatan Hany sekeluarga sentiasa mendapat perlindungan-Nya, insya-Allah, amiinnn.

Sofira said...

mana gambar2 masa percutian? :D

abu nufayl said...

nanti pos. camera kena kidnap. Abu Nufayl baru sampai malam tadi dari KK.