Wednesday, September 03, 2008

Selepas catatan *.08.08 banyak betul yang berlaku.

Daripada Program Usrah 24.08.2008 kepada Pilihanraya Permatang Pauh 26.08.08,
kepada hari terakhir sebelum Ramadhan 1429h yang juga 31.08.08 - Hari Kebangsaan, 01.09.08 yang merupakan hari pertama Ramadhan 1429h kepada hari ini yang masuk hari ketiga dalam bulan Ramadhan.

Buat yang datang ke rumah dalam Program Usrah di Saakinatul Sakinah dan jamuan makan-makan kecil-kecilan pada 24.08.2008, jazakallahulkhoir. Datanglah lagi. Apabila rumah didatangi tetamu, rasa seronok walaupun ramai dan bermacam ragam. Sejak awal Ogos hinggalah 24.08.2008, rumah kami tak henti dikunjungi tetamu, bermula dengan Pak Lang & Cu dan anak-anak, Umi & Abah dan adik-adik ipar drp Kelantan, Mama, Abah & Tok drp Perlis, Dik Id & Suzy, MokSu dan famili drp Pahang. Kemudian, ditemani pula oleh Momay khusus untuk membantu masak-masak untuk 24.08.2008. Apabila tetamu pulang, betul-betul rasa sunyi. Hanya berempat dengan Nufayl dan Nuha.

Kemudian, kami pula yang berkelana.
29.08.2008, selepas menghadiri suku daripada satu majlis perkahwinan di KL,
kami bertolak ke Kelantan.
Niatnya mahu sambut puasa di Kelantan.
Tak sangka pula dapat jumpa bakal biras yang berkunjung ke rumah. heheh :)
Aktiviti di Kelantan, seperti biasa..shopping, cooking and errr sewing.

Apa cerita sewing?
eheh...nantilah!
;)

Selamat berpuasa, menyambut bulan mulia lambang kasih sayang Allah kepada hamba-hambaNYA. Bulan yang dianugerahkan sebanyak-banyak anugerah dan pelbagai tawaran (lagi hebat daripada MEGASALES ni!). Terpulang kepada kitalah untuk menjadi hambaNYA yang bersyukur terhadap nikmat-nikmat itu atau membiarkan ia berlalu.

Malam ni kami bermusafir lagi. Ke Taiping...juga pulang ke Perlis. Memang jadi kebiasaan kami untuk pulang berpuasa di kampung yang tak dapat giliran raya. Macam tahun ni, giliran raya di Kelantan, jadi kami akan pulang ke Perlis bulan Ramadhan bagi mengubat hati keluarga yang kesepian waktu raya. Chewah, melankolik pulak!

No comments: