Friday, August 22, 2008

Ada Apa Pada **.08.08?

Kisah lama tak mengasah gunting yang diceritakan TokMudin, memang saya setuju. Itu juga terjadi kepada saya. Tapi bezanya, ideanya bercambah-cambah hingga kadangkala menyesakkan kepala yang sedia sesak dengan pelbagai perkara. Namun, kemahiran mengeluarkannya menjadi karat, lama kelamaan semakin berkarat dan sukar dikeluarkan.

Barangkali itu lebih bahaya ya! :)

Apa pun, trimas kepada Kak Nita atas penganugerahan ini. Layakkah blog ini? Apa pun, trimas! :) (Sorry Kak Nita lambat ambil award ;))


Brilliant Weblog is a prize given to sites and blogs that are smart and brilliant both in their content and their design. The purpose of the prize is to promote as many blogs as possible in the blogsphere.Here are the rules to follow:

1) Put the logo on your blog.
2) Add a link to the person who awarded you.
3) Nominate other blog (optional).
4) Add links to those blogs on yours.
5) Leave a message for your nominees on their blogs.

Dan seterusnya blogger yang dapat blog ni diberikan kepada...erks..semua my links yang belum dapat award nih lagi. Aci dok? ;)

Ok, kita teruskan dengan cerita : Ada Apa Pada Bulan Ogos 2008?

#Ada apa pada 05.08.08?
Nufayl dan 2nd round dirheaa. Muntah-muntah waktu makan malam. Dan bermulalah kisah demam panas Nufayl.

#Ada apa pada 08.08.08?
Nuha mengabadikannya dengan permulaan demam panas!
Pastinya, kami terpaksa melepaskan peluang keemasan berkumpul ramai -ramai di Pengkalan Balak, walau dah daftar awal-awal. Tak sampai hati nak berjalan jauh dengan anak yang tak sihat begitu! :( Orang ke Pengkalan Balak, tak de cerita pun? Tunggu-tunggu juga gambar daripada jurugambar rasmi?

#Ada apa pada 12.08.08?
Berkejar ke ER SJMC berikutan demam yang berlarutan melebihi 4 hari (Nufayl & Nuha). Yang kritikalnya Nuha lah sebab Nufayl dah beransur ok. :) Akhirnya berakhir dengan EL sebab pukul 2 petang baru setel semua sejak awal pagi.
Kelakar tengok wajah Nufayl control macho & menahan sakit ketika diambil darah (dia jenis yang suka exaggerate sakit terutama bila nampak darah) sebab nurse dah puji Nuha yang sedikit pun tak menangis sebaliknya menahan kesakitan dengan wajah kewanitaan yang tabah menghadapi ujian (seriyes!).

#Ada apa pada 16.08.08?
Hari bersejarah yang mengumpulkan keluarga dari Perlis, Kelantan & Pahang.
(i) Mama, Abah, Tok dari Perlis
(ii) Abah, Umi, Ida & Akir dari Kelantan
(iii) Cu, Paklang & anak-anak (Along, Mira, Bi, Man, Auni) bersama pembantu rumah mereka Unish (Hasanah) yang sedang bercuti al-Khobar, Arab Saudi
(iv) Pengantin paling baru in the house, Dik Mimi (sepupuku) dari Perlis & suaminya Azrin, dari Klang
(v) Dik Id (adikku) & Suzy, orang Perlis yang dah beli rumah di Bangi
(vi) Mak Su Ani, Pok Su Lan, Along, Angah & Jiha! Dari Pekan, Pahang
(vii) Cik Zu, orang Klate yang bermastautin kat KL dah.
(viii) Along & Angah yang datang lewat sket, tapi masih sempat bermesra.
Famili sahaja dekat mencecah 30 orang semuanya!

Gotong-royong masak. Bermula dengan gotong-royong menyediakan bahan untuk masak makan malam (a.k.a. kenduri kesyukuran), diselang-seli dengan masak untuk makan tengahari Menu : Asam Pedas Ikan Gerong, Ayam Masak Merah, Daging Rebus, Air Asam, Terung Sambal, Sayur Bayam.
Pukul 4 petang...baru sambung masak untuk makan malam.
Menu : Singgang Tulang, Ayam Masak Merah (permintaan ramai, tukar menu last minute jadi Ayam Masak Merah yang macam tengahari tadi), Daging Rebus, Ikan Bakar, Air Asam, Budu, ulam-ulaman, buah-buahan dan agar-agar.

Alhamdulillah, dengan kehadiran jemaah surau Nurul Jannah, Meru & Surau Aman Perdana...dalam 48 orang semuanya, campur lagi dengan ahli qariah muslimah yang datang dan famili -- dalam 80 lebih jugak lah.

Jadi, makan-makan kampung style la malam tu ya! :)

#Ada apa pada 18.08.2008?
Abu Nufayl cuti, Ummu Nufayl MC. Sebab kaki krem. Agaknya banyak sangat berjalan dan berdiri. Adeh! ;) Apa yang menarik hari ini?
Apabila tengah bersiap menemani Ummi ke klinik, Nuha nak pakai baju baru yang dibeli Nanny.
Nufayl kata, "Cantiknya Nuha! Nufayl nak kawen dengan Nuha la. Nufayl nak dapat adik. Kan Nufayl cakap dengan Ummi, Nufayl nak adik lelaki"
Upss! Memang dia selalu bertanya tentang kahwin dan anak. Tapi, dah menunjukkan minat untuk berkahwin? (erk...belum pun 4 tahun!). Jenuhla Ummi terangkan pada dia, tentang dia, tentang Nuha...tentang 2 beradik, tentang belum boleh kawen.

#Ada apa pada 20.08.2008?
Satu lagi nombor cantik yang hanya saya perasan apabila saya kemaskini laporan (saya gemar meletakkan tarikh kemaskini) : 20082008 ~ 20 Ogos 2008
Apa yang menarik? Tiada apa yang menarik berlaku hari ini. Kecuali makan-makan menemani Mama di Uptown selepas mereka sesat 2 jam di Damansara - mencari medan makan. ;)

#Ada apa pada 21.08.2008?
Semalam!
Nuha cukup 2 tahun!
Semalam dia sungguh ceria. Senyum. Senyum!
Sangat cantik dengan senyumannya yang ala-ala manja tapi matang tu (dia sangat suka dipuji cantik, dan Ummi dah perasan si Abang agak cemburu apabila Nuha dipuji cantik, kenalah sambung Abang encem! ;) ).
Sayangnya sekeping gambar pun Ummi tak sempat snap sebab si Lumix buat hal pada 16.08.2008 dan dah dimasukkan ke dalam wad kembali (Abang, claim gantian saja lah! Boleh tak?)

Tentang rumah dan komuniti di Aman Perdana? Ada yang menarik untuk dikongsikan. Tapi seperti yang saya katakan awal tadi...ceritanya banyak, masa terhad, kemahiran mengeluarkan idea menjadi bentuk tulisan/catatan perlu dipertajam ;)

Ni pun dah panjang. Mesti dah tak terbaca kan?
Sekadar catatan ;)

No comments: