Tuesday, June 17, 2008

Saakinatul Sakinah

Huh! Penangan sibuk dengan kerja-kerja final-stage survey dan making decision + deal untuk masuk rumah baru, saya terlantar demam sejak Isnin pagi dengan ulser di anak tekak. Rutin minggu lepas, selepas balik kerja, kadang-kadang membawa ke jam 10 malam. Dan hujung minggu yang bagai tiada rehat, hanya sempat sarapan dan teruskan aktiviti! Jadinya, saya diberi 2 hari cuti sakit termassuk hari ini, berikutan viral fever. ;)

Sebenarnya, kerja survey dah lama dimulakan. Sejak 15 Mac, tarikh kami meletakkan booking fee untuk Saakinatul Sakinah, nama yang saya beri untuk rumah baru FitrahZH. Maksudnya Tempat Tinggal yang Tenang. Ups! Suka betul bagi nama (suami saya kata, ikut suka lah!) ekekek...hobi!

Ok...kita teruskan bercerita ya!

Survey dah dimulakan lama. Merata-rata kami pergi menjelajah, mencari tawaran dan peluang terbaik untuk kami, termasuk Modern Home Fair di Midvalley. Survey kami bukan hanya dari kedai ke kedai, tapi juga dengan pembacaan dan perbandingan (terima kasih juga buat sahabat-sahabat yang berkongsi pengalaman sendiri dengan produk-produk tertentu).

Tapi semuanya belum kami putuskan sehingga minggu lepas. Minggu lepas, yang paling banyak kami buat keputusan setelah semua tawaran dan deal disaring-saring serta dibandingkan dengan bajet FitrahZH. Hari ini atau esok, mungkin deal terakhir akan dibuat dan selepas ini, kami hanya perlu monitor kemajuan kerja untuk memastikan tarikh untuk masuk ke Saakinatul Sakinah.

Oklah, saya tak boleh cakap panjang buat masa ini. Cik Abang dah telefon, ajak ke satu kedai dekat rumah ni. Tengok apa yang kami akan ambil untuk hadiah dari Mama.

Ya, Mama nak bagi hadiah tapi dia dah putuskan apa jenis barangnya (yang dia tahu, kami belum miliki). Tapi, dia beri kebebasan untuk kami memilih. Jadi, kenalah pelan-pelan cari barang tu. Ok...babais semua!

Salam!

1 comment:

areyou said...

hany, beli umah area mana? citerlah sket