Friday, December 16, 2005

Untuk, yang sentiasa hidup dalam ingatan.

Buat Kak Shiqin yang dihormati, salam'alaiki warahmatullahi wabarakatuh.

Hari ini cukup setahun, masanya mungkin tengahari nanti, tapi...sbl masa jadi sempit, izinkan masa ini jadi pengutusnya.

Terima kasih Ukhti,
atas nasihat & tunjuk ajar. Banyak yang kita lalui bersama.
Tiada kata yang boleh diungkapkan. Semua terbuku di hati.

Bermula dengan 1998 : Tamrin Qiady di Melaka, kita masih belum rapat. Kemudian, setelah berpindah ke kampus di CBJ, kita mula membina satu per satu silah ar-rahim yg murni. Rasanya yang paling merapatkan kita, peristiwa : Usrah-Pondok Seri Permai-Kg. Pandan/Kg. Baru. Yang lain tak tertulis di sini.

Yang paling manis, Pondok Seri Permai.
Kita bermusafir bersama. Akak yang bersungguh mengajak. Kak Aza-Kak Ira-Siti-Yati dan saya sendiri menyambut kesungguhan itu dengan sama-sama berpergian ke Daarul Na'im.

Setelah sama bermusafir, bergelut dgn mehnah utk berpergian kerana Allah dan 'ilmuNYA, kami mula 'mengenali' satu sama lain. Teguran kerana Allah, nasihat kerana Allah. Tiada lagi kata utk mengungkapkan segalanya. Hanya kenangan yang sentiasa hidup yang dapat menyuluh kisah. Saya bersyukur kerana diberikan peluang utk hadir dlm hidupnya walau sebentar. Moga pemergiannya dapat menghidupkan syaja'ah dalam hati-hati kita sahabat/saudaranya. Ameen!

Semuanya kerana Allah.

Dia yang saya kenal suka memberi. Ini salah satu hadiahnya. Istimewa drpnya, wallpaper yg punya petikan novel Lakaran Sahrawi (musim kami 'gila' dgn novel drp Ukht Faizah Othman drp Al-Azhar tu).

*remarks : kata-kata tu petikan drp Warkah drp Lisa buat Iskandar, petikan novel Lakaran Sahrawi. Bukan tulilsan HanyFF tau! Cuma kak nuun tulis hanyf_f kat situ sbg indication hadiah utk penerima jer. jgn salah faham keyh!*


~~~
Untuk, yang sentiasa hidup dalam ingatan.

No comments: