Friday, June 17, 2005

Nadi Cinta

Haruskah ada sedih, untuk kasih yang telah pergi.
Kerana setiap ingatan menghantar rasa rindu yang tepu.

Khas utk Abah ~ Fuad b. Salleh, 25 April 1951-19 November 1986.

*Pagi tadi, dengar ERA semasa perjalanan ke pejabat...hati jadi sebak dengar ucapan/cerita pendengar ERA tentang bapa mereka.


Maafkan saya, emosi kurang stabil.
Ungkapan minda tak terkeluar jadi bicara di sini.
Saya hanya ingin menyampaikan, tapi kini diri tak mampu lagi.
Tekanan demi tekanan, saya rasa tak layak di sini.

Benar! Situasi sekarang tidak membenarkan saya menulis semahunya setiap hari di sini.
Situasi sekarang bagai mahu menghukum saya bercinta dengan KERJA SAHAJA!

Tapi ini NADI CINTA saya! Bagaimana harus saya berkorban lagi?
Setelah lama menulis dan menyimpan dalam fail/disket/hard disk komputer peribadi atau sekadar berkongsi dengan sahabat terdekat melalui emel, dan 10 Januari 2004 telah menemukan saya dengan wadah ini.

Wadah yang membenarkan CINTA saya mengalir tika saya resah. Wadah yang mengucup suara rasa saya dengan kasih sayang tika airmata mengalir mencurah rasa. Wadah yang menjadi menghidupkan cinta saya dengan NADI yang bererti.

Bagaimana boleh saya lihat NADI CINTA ini mati dan pembunuhnya saya sendiri?

Saya tak akan biarkan semudahnya NADI cinta ini mati, kerana cinta saya pada dunia ini.

Tapi, maafkan saya belakangan ini masa mengikat dan mengurung saya dalam dunia amanah & tanggungjawab. Lantas, biarkan NADI CINTA ini rehat seketika. Kerana RINDU saya takkan membiarkan ia lama-lama.

Saya akan menulis bila ada ruang dan senggang.


p/s: Sudah Jumaat ya hari ini. Bermakna esok pagi saya akan menikmati dingin hawa Perbukitan Cameron lagi! Hati sabar-sabarkan menanti :)



~~~
Hany FF
10 Jamadil Awal 1426 H
17 Jun 2005 M

No comments: