Tuesday, May 17, 2005

Terbau musim wangi!

Minggu lepas, saya terbau musim sekolah yang makin mampir. Bau kad wangi yang bersusun dalam peti surat rumah membuatkan saya teringat cuti sekolah yang dijadualkan bermula 28 Mei ini. Berturut-turut jemputan nampaknya!

Tahniah! Mabruk 'ala 'aariss wa 'aaruss!


1. Halim-4/6 @Kota Tinggi & Fathiyah-7/5 @Melaka [junior MMU (Melaka)]
2. Katrina(Cat)-20/5 @KK & Amin-29/5 @Miri [Cat, my beloved roommate & coursemate]
3. Kak Aza-29/5 @Putrajaya & Abg Amir-11/6 @KB [Kak Aza, my 'kakak' *senyum*-tiada kata mengupas rasa]
4. Naim-5/6 @Kajang & Su-29/5 @Tumpat [Naim, pernah jatuh bangun bersama selama 2 tahun memegang amanah dalam IU & Su, kawan Lina]
5. Mudin-5/6 @Jeli & Walida-4/6 @Kok Lanas, Kelantan [Mudin, my beloved 'adik' ekekekek.. & ida, to be! :D]
6. Salwati-4/6 @Utan Aji, Perlis & Asrul Hadi [sekelas 1 Sumaiyah '93 SMKAP-5AB '97 SMKAA]
7. Pakdin-4/6 @Kuala Perlis, Perlis & bakal isteri [sekelas 4AB '96-5AB '97 SMKAA]


Saya teringat satu pantun yang bagi saya sungguh indah dan maknanya mendalam sekali. Tersentuh di jiwa! Pantun ini tertera di kad jemputan perkahwinan Kak Rai (baca : Raihani Mohd Said) yang diberinya kepada saya beberapa tahun dahulu...tahun 2001 kalau tak salah Kak Rai kahwin.

Pantun yang cukup indah! Cukup bermakna buat 'aariss wa 'aaruss :)

"Pada detik sakti ini,
Kita memilih ziarah diri,
Merentas cahaya dan segala wajahnya,
Ke jagat abadi tiada antara."


Indahkan?
:)


~~~
"Mencari diri"
Hany FF
8 Rabi'ul Akhir 1426 H

No comments: