Tuesday, November 30, 2004

Anniversary

Hari ini ulangtahun perkahwinanku yang pertama, mengikut kalendar masehi. Jika dihitung mengikut kalendar hijrahnya...5 Syawal lalu genap (?) tahun kami bersatu.

5 Syawal lalu, kami bersederhana saja. Cuma pada hari ini kami berpeluang menziarahi sahabat-sahabat yang tinggal di Kelantan, sementelah hari-hari sebelumnya terlalu padat agenda bersama keluarga hingga kesempatan berziarah sahabat-sahabat tertangguh seketika.

Pertama-tamanya, kami ke rumah Farah Wardiah di Pulai Chondong sekaligus melawat anaknya yang baru 22 hari tika itu. Kemudian, kami lanjar ke rumah Lina (Nurfadhlina Yusuf) di Kg Salor, KB. Kenyang makan sate di situ, kami singgah di rumah Abg Faizal di Tiung, Seribong. Lengkaplah kitaran untuk hari itu. Walau hanya 3 rumah yang diizinkanNYA...hingga jam 6 baru kami langsai ziarah. Begitulah kita dan masa, seringkali singkat. Amat!

Hati teringat sahabat-sahabat lain yang tinggal di Kelantan; Azlida (Wakaf Baru), Akmar & Ipah (Bachok), Lela & Nani (Pasir Mas). Adakah lagi yang aku terlupa? Maafkan kawan, kesempatan kurang ;). Hanya ingatan yang dapat kuhantar tika itu.

Hari ini, ulangtahun kami ikut bulan masehi. Abang tiada di sisi. Di Besut dia kini. Sedih? Entahlah...(Nufayl tak renggang, sedih rasa dia penawarnya).

Kerana janjinya kupegang pasti. Pulangnya nanti, kami akan ke Concorde lagi. Ada apa di Concorde? :)

...tunggulah ;)


~~~
Hany FF
30 November 2004

No comments: