Tuesday, November 30, 2004

Syahid

Sayu benar rasa hati apabila terbaca petikan kata-kata Rantissi ini. Udah hampir 2 bulan aku tidak menjengah email. Satu-satunya aku telusuri, lantas inilah yang kutemui drp email Pearl of the Week drp Abg Faizal. Jazakallahulkhoir...

"Saya menyeru anda semua agar tenang, seandainya Rantissi, al-Zahhar, Haneya, Nazzar Rayyan, Said Siyyam dan semuanya gugur syahid (dibunuh Israel), demi Allah perjuangan kita akan bertambah gemilang dan membuatkan kita semakin mencintai jalan ini.
Tangan-tangan kita yang menggenggam senapang di dunia ini Insya Allah akan berpelukan bersama di sisi Allah (di syurga nanti).
Oleh itu silalah Sharon dan kuncu-kuncunya meneruskan apa yang mereka inginkan di sini, kami akan sentiasa meneruskan perjuangan ini. Jalan yang kami lalui ini memang payah, namun, inilah satu-satunya jalan yang akan menghantarkan kita semua kepada cita-cita kami (iaitu syurga). Di atas dasar inilah kita tidak akan sekali-kali merasa lemah, tidak akan menyerah dan tidak akan juga menghinakan diri kami (dengan menyerah kalah kepada Israel)".


- Ucapannya Dr Abd Aziz Rantissi sebelum beliau gugur syahid (Insya Allah)kepada anggota HAMAS di Gaza.

Lantas, bagaimanakah rupanya jalan kita untuk mencapai cita-cita Syahid itu? Akan terbukakah ruang, atau payahkah mencari titik mula...untuk satu perjuangan?

Tuhan...izinkanlah!


~~~
Hany FF
17 Syawal 1425 H

No comments: