Friday, November 26, 2004

Pulang ke Gudang Sibuk

Semalam, aku kembali ke Gudang Sibuk.
Bermula Selasa, 23 November aku memulakan perjalanannya.
Selang sehari, aku tiba.

Hari ini, aku berleka-leka,
Letih menyaksikan sibuk bermaharajalela.
Aku tahu esok akukan sibuk lagi.
Kerana di sini pencarianku, maka itu keterpaksaan berlaku.

Dia yang manis,
Dia yang manja, kutinggalkan demi Gudang Sibuk.
Rintih hati mencari pengertian.
Dia dan aku.
Bermula dari satu, menjadi dua menjadi tiga.

Nufayl,
mengertilah anakku.
Hidup ini bukan mudah.
Perjalanan dan kehidupan di Gudang Sibuk ini adalah ketentuanNYA.
Bersabarlah,
jam 5.30 Ummi bertolak pulang.

Kita akan ketemu.
Langsaikan rindumu.
Rinduku tak sekalipun luak.
Walau memandangmu seribu nampak.

~Hany FF~
Jumaat
13 Syawal 1425 H
26 November 2004 M

No comments: