Tuesday, February 15, 2005

Mode : Apresiasi TTD

Segala puji bagiNYA. DIA yang membenarkan segalanya.

Kerdil benar terasa diri ini.
Saya mengutuki diri.
Benarkah begitu? Apa tiada syukur bagi kurniaNYA walau sekelumit cuma?
Bukan.
Bukan itu yang dimaksudkan.
Serasa ingin benar berbakti. Peluangnya mungkin wujud sekali. Namun, andai ia kubenar pergi...apa lagi yang dapat kubuat untuk berbakti? Membiar ia berlalu, itukah tanda tiada syukur? Atau, itu tanda tawakkal yang tinggi akan kurniaNYA yang luas tak terperi?

:)

Tentu kau bertanya, mengapa saya berujar sebegini sedang kau tahu tiada peristiwa yang berlaku.

:)
Ia sebenarnya satu rasa setelah usai membaca sebuah karya Faisal Tehrani, Tunggu Teduh Dulu. Ika, terima kasih kerani sudi berkongsi baca. Pasti saya akan berduga-duga membeli satunya.

Menyusuri hidup seorang Salsabila Fahim, terasa dekat sungguh dengan diri seorang ini.
Kenapa dan di mana? Biarlah disimpan di hati.
Dan, kerana akrabnya rasa itu...hati ini berkata-kata,
"Alangkah bagusnya jika dapat kuungkapkan satu-persatu peristiwa, menjadi karya begini!"

Hmmmm...mampukah saya?
Saya cuma penulis kerdil, yang mengungkap kata menyusun bicara menurut kata hati.
Saya cuma penulis yang impiku ingin menakluki hatimu, dengan susun bicaraku agar hanya khoir yang bertakhta selalu.

~~~
Hany FF "Life is too short to leave kind words unsaid"
15 Februari 2005

No comments: