Monday, April 26, 2004

Semalam... :)

Semalam...
Tarikh bersejarah! :)
25 April 2004 M ~ 5 Rabi'ul Awal 1425 H
Baby mula menendang dalam rahimku! :) :) :)

Mula-mula, dalam pukul 1.30 ptg, aku sedang tidur (keletihan...tatau kenapa...), tiba-tiba aku terjaga sebab rasa ada 'benda' bergerak dan seolah menendang dlm 'perut'. Agaknya takdak apapa kot.
Aku pun bangkit dan teruskan hidup cam biasa lah.

Then, dalam jam 5.45 ptg gitu, aku sedang baring sambil buat cross-stich (azam nak abihkan sbl bersalin hehe...moga2 tercapai), sama jugak...tiba-tiba rasa ada pergerakan dlm 'perut'. Then, pup...eh eh...ada insan yg menendang ya! (:> cubit kang)...ekekek...sure dah.
Maka, tercatatlah tarikh 25/4/04 sbg kali pertama dia menggunakan kakinya utk menendang...(sbb apa doktor tak penah cakap...baby dah mula menumbuk ke blom? agaknya baby tak pandai guna tangan lagi kot dlm 'perut' ek).

Sebelum nih (sejak minggu ke-17 onwards)...ada dua tiga pergerakan 'dalaman' yang aku perasan...tapi aku takleh nak pastikan samada itu pergerakan baby..atau perut aku yg sakit sbb angin.
Tapi, yg semalam nih...sahih! :)
Alhamdulillah...respons gak dier...tatkala umurnya dlm minggu ke-19, lagi seminggu nak masuk 5 bulan! :)

Syukur sangat rasa. Happy..excited. 'Terasa'nya kita dah bawa insan-jasad-jiwa yang hidup dalam rahim kita.
Start last week jugak, aku mula terasa ada baby dlm perut. Time solat terutamanya...bila nak rukuk & sujud...rasa pembawakannya tuh. Kalau kat luar solat...time nak lari (erksss..takleh lari ekk...). Biasa la...wanita mengandung yg sorang nih...time nak melintas jalan mesti lari...puas dinasihat...
Jawabnya, "ok ok..lenkali saya tak lari ekk...."

Insaf! Insaf! :D


Hany FF
26 April 2004 M ~ 6 Rabi'ul Awal 1425 H
~Lagi 6 hari utk tiba @ Maulid Rasulullah s.a.w

No comments: